Sygemelding

Hvis du er sygemeldt fra dit arbejde i mere end 4 dage, er det en god idé at kontakte en læge fra klinikken, idet du kan blive bedt om en lægeerklæring fra din arbejdsgiver.

Det er din arbejdsgiver der skal betale for lægeerklæringen, og det er op til din arbejdsgiver om de ønsker at gøre brug af deres ret til at bede om en sådan. Du skal derfor aldrig på eget initiativ skaffe en lægeerklæring i forbindelse med sygemelding, da du i så fald selv kommer til at betale for den.

Er du på kontanthjælp eller på overførselsydelse vil det være kommunen der beder om en lægeerklæring. Dette vil altid foregå skriftligt via et brev enten til dig eller direkte til lægehuset og afregningen sker automatisk.

Det skal understreges at en sygemelding som hovedregel kun kan gives såfremt det drejer sig om sygdom i lægelig tilstand og såfremt det lægelige kan dokumenteres at du har været syg.

  • INFO



  • Receptfornyelse og Tidsbestilling:
    08.00 - 12.00
    13.00 - 14.00

    Tlfnr: 66 12 66 62

    Ved behov kan lægerne ringe tilbage mellem 11.30 og 12.00